Este important ca business-ul tău să fie în concordanță cu normele europene GDPR și de aceea vrem să ne asigurăm că sunteți la curent cu reglementările GDPR ale UE privind stocarea și prelucrarea datelor personale, care intră în vigoare din 25 mai 2018.

       

      1. Ce este GDPR?

      Regulamentul General privind Protecția Datelor Personale este un act adoptat de Parlamentul European în aprilie 2016 care va intra în vigoare în 25 mai 2018 și presupune noi reglementări în privința modului în care companiile colectează, procesează și rețin datele personale ale cetățenilor Uniunii Europeene, activ începând cu 25 mai 2018.

       

      1. Cum mă afectează?

      Regulamentul General privind Protecția Datelor se aplică oricărei companii care colectează date personale, spre exemplu date legate de clienți sau datele personale ale angajaților. Schimbările aduse de GDPR vor afecta toate website-urile, în special magazinele online.

       

      1. Ce presupune GDPR?

      Datele colectate legate de fiecare client (precum locația, cookies) vor fi considerate date personale, care nu vor mai putea fi colectate și procesate fără un consimțământ clar și concret (de exemplu, navigarea pe un site nu va mai fi considerată ca fiind consimțământ, vizitatorul trebuind sa își exprime clar acceptul de colectare a datelor).

       

      1. Îmi vor fi afectate campaniile de digital marketing?

      Campaniile tale de marketing digital nu vor fi afectate, vor exista însă unele schimbări / update-uri în pagina de termeni și condiții pe partea de retenție a datelor și liste de remarketing. Utilizatorii tăi trebuie să aibă oricând dreptul de alege dacă vor sa fie urmăriți prin aceste liste sau nu.

       

      1. Pregătirea pentru GDPR

      Este nevoie de o evaluare a datelor deținute, a modului de obținere a acestora, a scopului pentru care le dețineți și respectiv de verificare a datelor cu care operează fiecare angajat și dacă au fost obținute în temei legal.

      Pentru a te asigura că termenii și condițiile de pe site-ul tău respectă condițiile Regulamentului, îți recomandăm să iei legătura cu un jurist specializat în domeniu.

       

      1. Pot cere ajutorul unui specialist în domeniu?

      Da, aceștia poartă numele de DPO sau Responsabilul cu Protecția Datelor. Apelând la o persoană specializată sau având un angajat cu acest rol te poate ajuta la o mai bună securitate a datelor personale cu care operezi. De asemenea, un DPO te poate ajuta să fii pregătit pentru intrarea în vigoare a Regulamentului ( 25 mai 2018 ) și să fii mereu la curent cu legislația GDPR.

       

      1. GDPR și newsletterele

      Cea mai sigură metodă de colectare a datelor pentru newsletter aprobată de GDPR este cea “double opt-in”, care presupune acceptul dublat al persoanelor de a le fi stocate și prelucrate datele. Realizarea acestui proces se efectuează prin trimiterea unui mail cu link de confirmare persoanei care s-a înscris la newsletter-ul tău.

       

      1. GDPR și eCommerce

      Este necesară verificarea proceselor de prelucrare a datelor, un audit al datelor reținute (și dacă respectă condițiile legale impuse de GDPR), instruirea angajaților despre confidențialitatea datelor cu caracter personal și asigurarea securității în ceea ce privește portabilitatea datelor și procesarea acestora.

       

      1. Google și GDPR

      Google se adaptează politicilor GDPR printr-o reformă a listelor de remarketing. Clienții tăi trebuie să aibă posibilitatea de a decide dacă vor să fie pe lista de remarketing, de a verifica ce fel de date despre ei sunt stocate, respectiv să aibă oricând dreptul de a-și retrage orice fel de date din lista ta de remarketing.

      Mai multe detalii despre Google și protejarea datelor personale aici:

      https://privacy.google.com/businesses/

       

      1. Mai multe resurse de informare
      • Forbes:

      Is our company ready?: https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2018/03/02/gdpr-is-your-company-ready/#2760e8b53157

      • ICO Guide:

      https://ico.org.uk/for-organisations/guide-to-pecr/

      • E-mail Marketing: What do “opt in”, “soft opt-in”, “double opt-in” mean for email campaigns?

      https://www.emailmanager.com/en/blog/1/1438/what-do-opt-in-soft-optin-double-optin-mean-for-email-campaigns.html

      • Realizarea acceptului:

      https://www.mailjet.com/gdpr/consent/

      • GDPR pentru ecommerce:

      https://www.dporganizer.com/gdpr-for-ecommerce/

      https://medium.com/crobox/gdpr-for-ecommerce-its-time-to-pay-attention-84eb4c15f28d

      https://www.shopify.com/blog/gdpr-and-ecommerce

      • GDPR Key Changes:

      https://www.eugdpr.org/key-changes.html

       

      Recomandările noastre:

      Ca business owner este foarte important să cunoașteți tot ce ține de GDPR. Este nevoie să vă implementați aceste aspecte în platformă deoarece amenzile sunt foarte mari.

      În următoarea perioadă providerii platformelor tehnice pe care vi se regăsește site-ul / magazinul online vor pregăti o serie de update-uri pentru GDPR.

      Un exemplu ar putea fi platformele OpenSource WordPress și Joomla, care au lansat recent extensia GDPR ( link WordPress aici: https://wordpress.org/plugins/gdpr/ link Joomla aici: https://extensions.joomla.org/extension/gdpr/ , extensii care își propun sa fie un all-in-one GDPR tool care e un must-have în site-ul fiecăruia. Recomandăm să vă implementați aceste extensii și să apelați la un specialist DPO pentru a le adapta business-ului Dvs.

      Platformele autohtone de eCommerce precum Blugento și Avanticart vor fi updatate în perioada următoare astfel încât să fie GDPR friendly și veți fi notificat în prealabil.

       

      Sursa foto: https://marketingland.com/