O agenție de digital marketing ar trebui să fie prietenul tău de încredere atunci când vine vorba de generarea de noi lead-uri/vânzări provenite din online precum și de creșterea brandului tău.

      Atunci când cauți o agenție de marketing online și nu știi de unde să începi căutarea sau ai una deja dar nu ești sigur că este cea potrivită, am structurat pentru tine un checklist cu 25 de idei la care să fii mereu atent.

       

      Să începem!

       

       

      • Trebuie să știi care sunt nevoile business-ului tău și să știi ce așteptări ai legat de o agenție de marketing digital. După ce ai aceste aspecte clarificate, trebuie să verifici dacă serviciile agenției permit realizarea obiectivelor tale. Aceste obiective pot include: creșterea brandului tău, trafic pe website, creșterea numărului de lead-uri, creșterea vânzărilor, si a ratei de conversie, reducerea cu un procent a spentului lunar ( cu aceleasi rezultate ) sau descărcarea unor aplicații.

       

      • Un alt aspect de luat în considerare înainte de a începe căutarea activă este bugetul și timpul pe care vrei să le investești pentru serviciile de marketing online. Nu uita, în cazul în care compania ta are deja o echipă de marketing, este necesară o evaluare a abilităților și cunoștințelor acestora, pentru a afla ce îi lipsește business-ului tău.

       

      Profilul agenției și contextul de piață este relevant atât pentru standardele activității, cât și pentru nivelul colaborărilor agenție-client, de aceea:

       

      • O agenție cu un grad ridicat de profesionalism are un istoric, experiență de minim 5 ani, cel puțin câteva sute de clienți cu care lucrează sau a lucrat și cifre în continuă creștere în fiecare an.

       

      • Agenția are un portofoliu diversificat, pe mai multe domenii de activitate, în țară sau în străinătate. Poți să începi să îți pui întrebări dacă agenția cu care intenționezi să colaborezi are în portofoliu firme doar dintr-un singur domeniu de activitate.

       

      • Poți să arunci un ochi și peste recenziile de pe Facebook și Google my Business pentru a afla părerea reală a altor clienți ai agenției. Nu vrei să treci din nou prin ce au trecut alții.

       

      • Agenția lucrează pe mai multe piețe și analizează trendurile din alte țări, adaptându-le la piața locală?

       

      Dacă vrei ca agenția ta de marketing online să lucreze la anumite standarde profesionale, fii atent la:

       

      • Sediul agenției trebuie să fie unul bine definit. Interesează-te dacă angajații lucrează dintr-un birou sau remote ori, în cel mai rău caz, sediul propriu-zis nu există.

       

      • Posibilitatea ca agenția să îți ofere și servicii conexe de Web Design & Graphic Design, audit UX (User Experience) și CRO (Conversion Rate Optimization), fie prin angajați, fie prin colaboratori.

       

      • Website-ul este oglinda unei agenții de marketing digital și web design. Câțiva indicatori pentru un website profesionist sunt: partea de graphic este profesionistă, tool-uri noi instalate pe site, soft-uri pentru optimizarea conversiilor și UX, exit intent, e în concordanță cu ultimele noutăți ( ex. GDPR ), are termeni și condiții, politici de cookie implementate de către un jurist și e la zi cu cele mai noi inovații din domeniu.

       

      • O agenție profesionistă folosește script-uri și tool-uri third party de optimizare la nivel macro. Acestea sunt indispensabile pentru conturi mai mari, de exemplu pe eCommerce.

       

      • Agenția a investit în servicii AdWords pentru promovarea propriului brand, astfel experimentând și pe banii proprii. Un aspect destul de simplu, dar eficient atunci când vrei să vezi la ce nivel lucrează agenția.

       

      Investesc timp în focusul pe client? Cât de importante sunt obiectivele tale de marketing și vânzări pentru agenție? Poți să îți dai seama prin câteva aspecte:

       

      • În momentul în care te hotărăști să începi colaborarea cu o agenție, aceasta ar trebui să îți ofere un audit al campaniilor deja existente, pentru a-ți sublinia care sunt lipsurile, urmând apoi să vină cu propuneri de optimizare și îmbunatățire.

       

      • O agenție profesionistă îți va aloca cel puțin un specialist dedicat proiectului tău, iar daca ai un proiect mai complex îți va putea mări numărul de specialiști dedicați. Astfel îți vei da seama și dacă agenția cu care lucrezi este nu cumva formată dintr-un… singur specialist.

       

      • Dacă nu primești raportări constant pentru campaniile tale ( în general lunare sau oricand la cererea ta ) care sunt apoi discutate cu specialistul delegat, e timpul să te reorientezi către o altă agenție.

       

      • Ca și client, ai dreptul la prioritate și la feedback sau informații instant legate de campania ta. E bine să știi că există mereu un specialist care te poate ajuta în toate cele 5 zile lucrătoare din săptămână, indiferent dacă membrii agenției sunt la biroul propriu sau sunt temporar remote.

       

      • Dacă există posibilitatea ca agenția ta să aibă un număr de telefon de urgență, folosește-te de el atunci când ai nevoie imediată de ajutorul unui consultant.

       

      • Obiectivele tale business trebuiesc înțelese și aplicate în campanii de către agenția de marketing digital cu care lucrezi, iar aceste lucruri se văd cel mai bine în rezultatele pe care le ai. Dacă agenția ta nu este preocupată de interesele tale, merită sa îi inviți la o discuție.

       

      Google pune la dispoziție o platformă de învățare și evaluare a cunoștințelor pentru specialiștii și agențiile din domeniu. Evaluările trebuiesc reînnoite la o perioadă determinată, pentru a fi mereu la curent cu noutățile. Agenția cu care lucrezi are certificările necesare? Spre exemplu:

       

      • Este agenția certificată Google? De exemplu, OneDigital este agenție certificată Google PREMIER Partner, un program al Google prin care se încearcă menținerea unor standarde de calitate a serviciilor și a cunoștințelor consultanților. Încă din începuturile Google în România, agenția noastră a fost membră Google Engage for Agencies, devenind apoi Google Partner și ajungând în prezent la următorul nivel, cel de Google PREMIER Partner.

       

      • Este important ca agenția cu care lucrezi să fie la zi cu cele mai noi inovații din domeniu. De aceea, verifică întâi ce alte tipuri de certificări, diplome sau recunoașteri există înainte de a începe orice colaborare.

       

      • Jobul de PPC (Pay Per Click) Account Manager necesită un nivel ridicat de cunoștințe, certificări și experiență, iar angajații OneDigital sunt fie câștigători ai diferitelor training-uri organizate de Google de-a lungul timpului, fie s-au implicat în organizarea training-urilor și workshop-urilor Atelierul Digital by Google din Cluj-Napoca și au decis să se dezvolte în această direcție, cea de PPC. Angajații noștri au toate certificările luate, sunt la curent cu ce se întâmplă și cu ce modificări apar în domeniu.

       

      • O agenție profesionistă se inspiră constant și urmărește studii de caz de la specialiștii din străinătate, participând totodată la evenimente relevante în domeniu din România.
      • Un alt subiect care merită punctat este verificarea dacă agenția este sau nu Marcă Înregistrată în cadrul OSIM.

       

      Iar nu în ultimul rând, ascultă-ți instinctul de business:

       

      • Ai sau nu încredere în agenția ta? Te vezi colaborând cu ei pe termen lung? Bugete de gestionat, strategii noi de implementat și noutăți care apar zilnic în mediul online, toate acestea, realizate de agenția ta de digital marketing. Cel mai probabil, ai vrea să lași toate acestea în mâna unor profesioniști.

       

      Sperăm ca acest checklist sa îți fie un real ajutor atunci când ai pornit la drum spre căutarea agenției care ți se potrivește. 🙂