Anul 2019 a fost un an al schimbărilor, un an foarte încărcat cu noutăți și update-uri în mediul digital, an în care au fost introduse funcționalități noi atât în Google Ads, cât și în Facebook Ads. Iar de cele mai multe ori aceste funcționalități au avut ca scop automatizarea și creșterea eficienței.

      Fie că deții un site, magazin online, ești un specialist PPC sau ai o agenție de marketing digital, dacă îți dorești un număr mai mare de tranzacții prin digital marketing, cunoașterea ultimelor tendințe este crucială pentru viitorul business-ului tău.

      Așadar, având în vedere era competitivă în care trăim și acest domeniu care se schimbă de la o zi la alta, haide să descoperim împreună trendurile din digital marketing pentru anul 2020:

       

      1. Mai multă Automatizare în campaniile tale de marketing digital: AI, Machine Learning, RPA

       

      Folosirea automatizării în campaniile tale de PPC poate fi o modalitate eficientă de a îmbunătăți performanța campaniilor tale de advertising și se așteaptă ca acest trend să evolueze, având în vedere că machine learning și inteligența artificială încep să predomine și să aibă rezultate tot mai bune în campaniile de PPC.

       

      Este foarte important să înveți modul în care algoritmii automați lucrează pentru beneficiul tău, cum îți pot aduce rezultate mai bune și cum îți pot optimiza ție timpul mai bine. Tu vei asista machine learning-ul, deci încearcă să-l “hrănești” cu niște setări corecte și un buget destul pentru a-și putea face treaba la un nivel cât mai ridicat. 

       

      Cunoașterea punctelor tari și a celor slabe în ceea ce privește automatizarea te poate ajuta să depășești alți advertiseri pe piață.

       

      “Ideea este simplă, trebuie să predăm, monitorizăm și ghidăm automatizarea pentru oferirea celor mai bune rezultate posibile, dar în schimbul devotării a cât mai puțin timp uman. Putem construi automatizări ușoare folosind ads scripts, rule engines, alerts, etc. pentru a restabili controlul pe care eram obișnuit să-l avem înainte de Google, Microsoft sau a altor platforme care folosesc acum inteligența artificială”. – Frederick Vallaeys

       

      E important să îți aloci timp să testezi tool-urile third party care te pot ajuta în acest proces de automatizare pentru campaniile tale, atât pentru partea de Facebook Ads cât și pentru Google Ads.

       

      2. Utilizează Shopping Ads în campaniile de Google Ads pentru România, dar și pentru campaniile externe

       

      Chiar dacă în România au fost lansate la câțiva ani distanță față de țările din TIER 1 și au ieșit abia în luna august 2019 din beta, campaniile de Shopping Ads au început să-și facă bine treaba. Noi avem în agenție rezultate bune și la CPA-uri foarte mici cu aceste campanii.

       

      Care sunt avantajele în utilizarea Google Shopping Ads? În primul rând produsele tale vor fi văzute de mai mulți clienți potențiali. Deoarece anunțurile vor conține imagini și texte și se vor afișa în partea de sus a rezultatelor căutării Google, înaintea afișărilor organice. Acest lucru va duce de la sine la creșterea traficului pe site și a vânzărilor. Însă, din ce am observat până acum, cele mai bune rezultate din Shopping Ads apar la business-urile ce au prețuri competitive.

       

      Îți recomand sa testezi în Google Ads campaniile de Shopping Ads: cele smart, dar și cele normale și să vezi care îți aduc rezultate mai bune la un CPA ok pentru tine și modelul tău de business, iar apoi să începi să scalezi.

       

      Nu uita să testezi în Shopping Ads și rezultatele din placement-urile YouTube, dacă ele aduc rezultate la un CPA ok atunci scalează, dacă nu oprește placement-ul.

       

      3. Vorbește cu Generația Z pe limba lor

       

      “Dacă anul 2019 a fost despre targetarea audienței, anul 2020 va fi despre cum comunicăm cu aceste audiențe – în mod corect și la momentul potrivit.”- Ferguson.

       

      Generatia Z, este poate, cea mai comentată generație de la “baby-boomers” încoace. Sunt diferiți de generațiile anterioare deoarece s-au născut în era digitală și au avut acces la tehnologii de comunicare și informare încă din primii ani de formare.

       

      Unele surse chiar susțin că Generația Z va constitui 40% din totalul consumatorilor în 2020. Printre altele, promovarea business-urilor către Gen Z va înseamna o schimbare accentuată a modului de exprimare, deoarece cea mai tânără piață este, de asemenea, cea mai diferită, cu gusturi care pot părea ciudate dacă nu ești obișnuit să comunici direct cu aceștia.

       

      Dacă Generația Z este una dintre piețele de top ale business-ului tău, iată o listă a valorilor lor generale de care trebuie să ți cont:

       

      • Autenticitate – crescând într-o eră în care au avut acces la informație din orice sursă posibilă, aceștia au devenit sensibili la autenticitate, putând miroși de la distanță anunțurile înșelătoare sau care nu sunt în concordanță cu produsul. Așa că evită promovarea excesivă și optează pentru transparență.

       

      • Confidențialitate – îngrijorările cu privire la confidențialitate apar foarte des în cazul Generației Z, astfel încât respectarea datelor lor vă vor ajuta mai mult decât folosirea acestora împotriva lor.

       

      • Diversitate – cea mai diversă generație apreciază diversitatea reflectată în videoclipurile și imagini pe care le văd online.

       

      • Simțul umorului – umorul este prezent pentru ei în fiecare zi, așa că dacă personal nu consideri că ești calificat pentru treaba asta, angajează o persoană care să intermedieze comunicarea dintre ei și business-ul tău.

       

      4. Paid Voice Search Advertising

       

      Mulți experți se așteaptă ca Paid Voice Search Advertising să devină un trend ascendent în 2020. Chiar dacă se vorbește deja de ceva timp de acest aspect, având în vedere ascensiunea inteligenței artificiale în rândul asistenților precum Siri, Alexa sau Cortana, este doar o chestiune de timp până când paid voice search advertising va deveni un canal obligatoriu pentru mixul de marketing al multor business-uri.

       

      Paid voice search advertising te ajută să expui produsele sau servicile în fața celor care caută utilizând asistenții de voce. De exemplu utilizatorii pot să-ți descopere brandul printr-o simplă întrebare pusă lui Siri despre recomandări locale sau review-uri.

       

      5. Video Ads prind în continuare avânt pe toate canalele PPC

       

      Se vorbește de mai mulți ani că “anul viitor va fi anul anunțurilor video”, ni se prezintă zeci de statistici despre timpul petrecut de oameni urmărind formate video, însă la sfârșit de an vedem foarte mulți advertiseri dezamăgiți de performanța campaniilor video. Oare de ce se întâmpla asta?

       

      Motivul este foarte simplu, dacă ne raportăm la timpul zilnic pe care utilizatorii îl petrec vizionând formate video, din start am pornit greșit. Deoarece în acele 4-5 ore pe care ei le petrec urmărind filme, seriale, clipuri muzicale, vloggeri, tutoriale sau orice altceva, ei urmăresc videoclipurile cu un scop anume, poate vor să se relaxeze, să descopere informații noi sau pur și simplu să scape de plictiseală. Iar orice anunț ce le va întrerupe procesul va avea șanse foarte mari să fie perceput ca fiind iritant. Așa că, dacă alegi să îți promovezi business-ul sau produsele prin campanii video, încearcă ca în acele 3-15 secunde în care utilizatorul nu poate da skip să îi oferi o experiență plăcută, atât vizual cât și sonor. Nimeni nu vrea să audă sunete enervante între 2 melodii ascultate pe YouTube.

       

      Asa că, în loc să bombardezi utilizatorii cu anunțuri ce seamănă a prezentări Power Point și care au același fundal sonor, luat gratis de pe internet de încă alți 100 de comercianți, mai bine încerci să pui accent pe experiența utilizatorului. Adaugă o poveste în videoclipul pe care îl prezinți, deoarece de cele mai multe ori campaniile video nu au ca scop de a vinde direct, ci de a crea o legătură între utilizator și business-ul tău. Dacă înainte de a lansa un nou produs îți pui întrebarea “eu aș plăti pentru așa ceva?” încearcă să-ți pui și întrebarea “aș vrea să urmăresc videoclipul până la final? Chiar dacă mă întrerupe din vizionarea altui videoclip?”

       

      6. Visual Search

       

      Funcționează introducând o imagine ca și interogare de căutare. De exemplu, adaugi o imagine cu o vază, iar visual search va oferi ca rezultat link-uri de unde le poți cumpăra.

       

      Utilizatorii doresc rezultate mai rapide ca niciodată, mai rapid decât tastarea unei căutări precum “vază albastră pictată”. Trendul visual searching este implementat deja în Pinterest și Instagram. 

       

      Dacă crezi că visual searching este pentru tine, doar creează un catalog de produse sau servicii. Adaugă metadata imaginilor pentru a te asigura că sunt clasificate corect de motoarele de căutare.  Spre exemplu, o imagine a unei vaze albastre poate avea un alt text: vază mică albastră pictată.

       

      În încheiere, cel mai important este să ții cont că fiecare business este diferit și pentru a ajunge la cele mai bune rezultate este nevoie să îți aloci un buget pentru testare și să identifici ce se potrivește cel mai bine pentru modelul tău de business. Shopping Ads-ul în 2019 poate fi văzut ca cea mai bună variantă pentru un eCommerce însă pentru o clinică medicală de exemplu ar trebui alese alte tipuri campanii.