😱 Sincer, chiar nu pot sa cred… s-a spus de milioane de ori in trecut (si cel mai probabil nu exagerez cand spun milioane de ori) si totusi gasesc aceleasi probleme in ad account-urile business-urilor din Romania…

       

      Am auditat peste 15-20 de ad account-uri in ultima luna si majoritatea erau pe breakeven. (plus, minus).

       

      Yup, undeva intre 1-1.5x ROAS… Cativa dintre ei fiind un pic pe profit, pe cand majoritatea pierdeau sume destul de mari.

       

      😞 … uneori, produsul sau website-ul sunt de vina, insa de cele mai multe ori problema sta in strategia de promovare.

       

      Probabil, dupa ce ai angajat o agentie, un freelancer sau ti-ai facut chiar tu reclamele si ai investit un buget considerabil fara rezultate, incepi sa te intrebi unde e problema.

       

      Ca idee (si regula in viata) inainte sa dai vina pe altcineva, vezi daca ai gresit tu cu ceva.
       
       

      1. Oferta

       
      Chiar daca esti bun la advertising, dar oferta ta este slaba, lumea cu siguranta nu va cumpara.
       
      Intreaba-te daca persoanele chiar isi doresc produsul tau.
       
      In cazul in care pe piata nu exista cerere pentru produsul respectiv, creeaza tu un trend.
       
       

      2. PageSpeed Optimization

       
      Dap, been there done that, dai click pe ad si lasi telefonul pe masa 15 secunde pana se incarca pagina.
       
      Pe langa faptul ca este enervant pentru cei care au ajuns pe website-ul tau ca sa cumpere, Facebook-ul te penalizeaza din aceasta cauza.
       
      Obiectivul Facebook-ului e sa faca user-ul sa se simta cat mai bine pe platforma, dar si in afara platformei.
       
      Asa ca, cu cat este mai bine optimizat magazinul tau, cu atat ai sansele ca CPM-urile sa fie mai mici si Facebook-ul sa livreze ad-ul tau la persoane mai potrivite.
       
      Ca idee, pe Facebook Ads esti monitorizat 24/7 si primesti “note”.
       
      Incearca sa mentii calitatea ad-urilor si al website-ului cat de ridicata.
       
      Evita spammy & copyrighted content.
       
       

      3. Produsele sunt prea ieftine

       
      Concurenta creste.
       
      Preturile cresc.
       
      Pretul produselor tale sunt tot aceleasi.
       
      Ca idee, in momentul de fata este mult mai greu sa iesi pe profit cu un produs ieftin decat cu un produs mai scump.
       
      Concentreaza-te si pe mail marketing, sms marketing, messenger marketing + alte strategii de marketing pe care le poti implementa cand livrezi produsul, ca exemplu poti insera un cupon de reducere inauntrul coletului.
       
       

      4. Conversion Rate Optimization

       
      Asigura-te ca website-ul tau este optimizat si din acest punct de vedere.
       
      Iti voi enumera cateva aspecte importante pe care ar trebui sa le inserezi in pagina produsului.
       
       
      • incarca mai multe poze complexe din diferite unghiuri ale produsului (neaparat sa fie HQ)
       
      • mentine cele mai importante aspecte ale produsului la inceputul paragrafului
       
      • arata exact in cat timp primeste clientul produsul
       
      • pretul si butonul de add to cart trebuie sa iasa in evidenta
       
      • foloseste badge-uri cu garantii si informatii despre shipping, metode de plata.
       
       

      5. Instaleaza Hotjar (sau alta aplicatie asemanatoare)

       
      Trackuieste traficul si incearca sa intelegi care este problema in funnel-ul tau.
       
      De exemplu, daca oamenii petrec foarte mult timp citind descrierea, iar pe urma ies de pe pagina produsului, imbunateste copywriting-ul si vezi daca exista o diferenta in rata de conversie.
       
      Poate ca anumiti useri sunt confuzi sau se blocheaza la anumiti pasi in procesul de cumparare.
       
      Poate website-ul tau are bug-uri de care tu nu stii.
       
      Procesul potentialului client pana la cumparare ar trebui sa fie cat mai usor si intuitiv. (gandeste obiectiv aici, nu subiectiv, de asta ar trebui sa folosesti Hotjar)
       

      De asemenea, hai sa vedem cum ar trebui sa abordam strategia de Facebook Ads pentru a avea rezultate.

      Am vazut 2 strategii pe care le “promoveaza guru”:

       

      1️⃣ Selecteaza din prima obiectivul Trafic pentru audienta COLD

      2️⃣ Creeaza o campanie Video Views sau Engagement, iar pe urma retargeteaza cu obiectiv Purchase.

       

      Oamenii tind sa urmeze acesti pasi orbeste fara sa gandeasca ce fac de fapt… copy-paste! 😅

      Ca idee, noi am testat obiectiv Traffic, obiectiv Add to Cart si obiectiv Purchase.

      Targetarea este aceeasi, la fel si ad-urile.

       

      Rezultatele le poti observa mai jos si sa tragi singur concluzii. 🙂

       

      Campanie traffic:

      Spent: 442 lei

      Reach: 65.000

      Vanzari: 0

      Campanie conversii – ATC:

      Spent: 7652 lei

      Reach: 228.000

      Vanzari: 121

      ROAS: 3.75x

      Campanie conversii – PURCHASE

      Spent: 6400 lei spent

      Reach: 185.000

      Vanzari: 154

      ROAS: 6.48x

      Conversii: 41.478 lei

       

      Ca idee, chiar daca angajezi o agentie sau freelancer pentru Facebook Ads ai posibilitatea sa nu cunoasca aceste strategii si sa creada ca stie ce face.

      Acum ca stim cateva motive pentru care in general business-urile din Romania pierd bani pe Facebook haide sa iti ofer o strategie interesanta? 🤓

       

      Pune-ti cateva intrebari:

       

      • ai nevoie de branding? Un pic sau mai mult? 😅

       

      • clientii tai au nevoie de mai mult timp ca sa iti cumpere produsul sau de obicei cumpara din impuls?

       

      • poti sa oferi un upsell sau un bundle? Poti sa le oferi un discount pentru a cumpara mai mult?

       

      • ai nevoie de Email Marketing sau Messenger Marketing?

       

      • produsul tau are nevoie de un “refill” in fiecare luna? (de exemplu: suplimente, cafea, mancare pentru animale etc.)

       

       

      Pe urma, dupa ce ai toate raspunsurile la intrebarile de mai sus, incepe sa iti construiesti strategia:

       

      ❄️🥶 Trateaza-ti audienta COLD ca atare, nu “urla” la persoane sa iti cumpere produsul, deoarece nu vor face asta.

       

      Prezinta produsul si valoarea din spatele lui, arata persoanelor o reclama in care oferi multa valoare despre produsul tau, iar dupa ce si-au aratat interesul fata de produs, poti sa mergi la pasul urmator.

       

      ♨️🛤️ Stiind ca sunt interesati de produs, asigura-te ca iti trackuiesti traficul venit de pe Facebook pe website-ul tau utilizand Hotjar pentru a observa unde ai cele mai mari probleme in funnel.

       

      Nu pot sa iti spun de aici exact ce ar trebui sa faci deoarece fiecare caz este diferit, depinde de la funnel la funnel, deci daca ai intrebari poti sa apesi aici pentru a ma contacta si iti raspund cu drag.

       

      Oricum, in momentul in care iti trackuiesti traffic-ul vei putea fi sigur daca motivele pentru care nu cumpara sunt review-urile, pretul sau alte aspecte.

       

      🎖️ And a golden nugget here: daca vrei sa stii exact motivul pentru care oamenii nu cumpara de pe website-ul tau, retargeteaza vizitatorii cu un messenger ad si INTREABA-I! Probabil ca nu totate persoanele iti vor da un raspuns, dar cu siguranta vei primi cateva. Nu ai nevoie de un bot pentru asta, poti sa-i intrebi de ce nu au cumparat sau care este parerea lor per total despre produs / website.

       

      Poti sa oferi un cod de discount in schimbul unui feedback! 🙂

       

      De asemenea, un alt aspect foarte important, imagineaza-ti ca esti la un meeting si incerci sa iti vinzi produsul, iar clientul vine cu un set de intrebari, pe care le numim obiectii.

       

      Retargeteaza vizitatorii care nu au cumparat si raspunde-le la fiecare obiectie prin ad-uri. Livreaza testimoniale, benficii, caracteristici etc.

       

      Tu ai cumpara de pe un website in care nu ai incredere sau nu iti place?

       


       

      Daca iti doresti sa lucrezi cu noi, apasa aici! 

      Daniel Birtaș

      In ultimii 7 ani mi-am dedicat viata incercand sa inteleg felul in care functioneaza oamenii, psihologia din spatele deciziilor luate de ei.

      Digital Marketing-ul este cea mai simpla metoda de a afla raspunsul la aceasta intrebare, iar Facebook-ul cea mai mare platforma unde pot aplica ideile si strategiile.

      %

      Mană

      %

      Dexteritate

      %

      Facebook Ads