😱 Sincer, chiar nu pot sa cred… s-a spus de milioane de ori in trecut (si cel mai probabil nu exagerez cand spun milioane de ori) si totusi gasesc aceleasi probleme in ad account-urile business-urilor din Romania…
Am auditat peste 15-20 de ad account-uri in ultima luna si majoritatea erau pe breakeven. (plus, minus).
Yup, undeva intre 1-1.5x ROAS… Cativa dintre ei fiind un pic pe profit, pe cand majoritatea pierdeau sume destul de mari.
😞 … uneori, produsul sau website-ul sunt de vina, insa de cele mai multe ori problema sta in strategia de promovare.
Probabil, dupa ce ai angajat o agentie, un freelancer sau ti-ai facut chiar tu reclamele si ai investit un buget considerabil fara rezultate, incepi sa te intrebi unde e problema.
1. Oferta
2. PageSpeed Optimization
3. Produsele sunt prea ieftine
4. Conversion Rate Optimization
- incarca mai multe poze complexe din diferite unghiuri ale produsului (neaparat sa fie HQ)
- mentine cele mai importante aspecte ale produsului la inceputul paragrafului
- arata exact in cat timp primeste clientul produsul
- pretul si butonul de add to cart trebuie sa iasa in evidenta
- foloseste badge-uri cu garantii si informatii despre shipping, metode de plata.
5. Instaleaza Hotjar (sau alta aplicatie asemanatoare)
De asemenea, hai sa vedem cum ar trebui sa abordam strategia de Facebook Ads pentru a avea rezultate.
Am vazut 2 strategii pe care le „promoveaza guru”:
1️⃣ Selecteaza din prima obiectivul Trafic pentru audienta COLD
2️⃣ Creeaza o campanie Video Views sau Engagement, iar pe urma retargeteaza cu obiectiv Purchase.
Oamenii tind sa urmeze acesti pasi orbeste fara sa gandeasca ce fac de fapt… copy-paste! 😅
Ca idee, noi am testat obiectiv Traffic, obiectiv Add to Cart si obiectiv Purchase.
Targetarea este aceeasi, la fel si ad-urile.
Rezultatele le poti observa mai jos si sa tragi singur concluzii. 🙂
Campanie traffic:
Spent: 442 lei
Reach: 65.000
Vanzari: 0
Campanie conversii – ATC:
Spent: 7652 lei
Reach: 228.000
Vanzari: 121
ROAS: 3.75x
Campanie conversii – PURCHASE
Spent: 6400 lei spent
Reach: 185.000
Vanzari: 154
ROAS: 6.48x
Conversii: 41.478 lei
Ca idee, chiar daca angajezi o agentie sau freelancer pentru Facebook Ads ai posibilitatea sa nu cunoasca aceste strategii si sa creada ca stie ce face.
Acum ca stim cateva motive pentru care in general business-urile din Romania pierd bani pe Facebook haide sa iti ofer o strategie interesanta? 🤓
Pune-ti cateva intrebari:
- ai nevoie de branding? Un pic sau mai mult? 😅
- clientii tai au nevoie de mai mult timp ca sa iti cumpere produsul sau de obicei cumpara din impuls?
- poti sa oferi un upsell sau un bundle? Poti sa le oferi un discount pentru a cumpara mai mult?
- ai nevoie de Email Marketing sau Messenger Marketing?
- produsul tau are nevoie de un „refill” in fiecare luna? (de exemplu: suplimente, cafea, mancare pentru animale etc.)
Pe urma, dupa ce ai toate raspunsurile la intrebarile de mai sus, incepe sa iti construiesti strategia:
❄️🥶 Trateaza-ti audienta COLD ca atare, nu „urla” la persoane sa iti cumpere produsul, deoarece nu vor face asta.
Prezinta produsul si valoarea din spatele lui, arata persoanelor o reclama in care oferi multa valoare despre produsul tau, iar dupa ce si-au aratat interesul fata de produs, poti sa mergi la pasul urmator.
♨️🛤️ Stiind ca sunt interesati de produs, asigura-te ca iti trackuiesti traficul venit de pe Facebook pe website-ul tau utilizand Hotjar pentru a observa unde ai cele mai mari probleme in funnel.
Nu pot sa iti spun de aici exact ce ar trebui sa faci deoarece fiecare caz este diferit, depinde de la funnel la funnel, deci daca ai intrebari poti sa apesi aici pentru a ma contacta si iti raspund cu drag.
Oricum, in momentul in care iti trackuiesti traffic-ul vei putea fi sigur daca motivele pentru care nu cumpara sunt review-urile, pretul sau alte aspecte.
🎖️ And a golden nugget here: daca vrei sa stii exact motivul pentru care oamenii nu cumpara de pe website-ul tau, retargeteaza vizitatorii cu un messenger ad si INTREABA-I! Probabil ca nu totate persoanele iti vor da un raspuns, dar cu siguranta vei primi cateva. Nu ai nevoie de un bot pentru asta, poti sa-i intrebi de ce nu au cumparat sau care este parerea lor per total despre produs / website.
Poti sa oferi un cod de discount in schimbul unui feedback! 🙂
De asemenea, un alt aspect foarte important, imagineaza-ti ca esti la un meeting si incerci sa iti vinzi produsul, iar clientul vine cu un set de intrebari, pe care le numim obiectii.
Retargeteaza vizitatorii care nu au cumparat si raspunde-le la fiecare obiectie prin ad-uri. Livreaza testimoniale, benficii, caracteristici etc.
Tu ai cumpara de pe un website in care nu ai incredere sau nu iti place?
Daca iti doresti sa lucrezi cu noi, apasa aici!
Daniel Birtaș
In ultimii 7 ani mi-am dedicat viata incercand sa inteleg felul in care functioneaza oamenii, psihologia din spatele deciziilor luate de ei.
Digital Marketing-ul este cea mai simpla metoda de a afla raspunsul la aceasta intrebare, iar Facebook-ul cea mai mare platforma unde pot aplica ideile si strategiile.
%
Mană
%
Dexteritate
%